DHF uddeler straf til Carsten Madsen

Jeg er meget ked af den situation som jeg har bragt Nyborg GIF, SUS Håndbold og SUS Nyborg i, ved min opførsel i kampen i 1. div. SUS Nyborg – Skive.

Vi skal alle huske at vi er rollemodeller og det har jeg ikke levet op til.

Carsten Madsen

Vedlagt den pressemeddelelse som SUS Nyborg har sendt i dag:

Dansk Håndbold Forbund har nu afgjort sagen fra 1. divisionskampen den 12. november mellem SUS Nyborg og Skive fH i Ullerslev Kultur- og Idrætscenter. For chikanen af en Skive-spiller har DHF’s disciplinærinstans idømt sportschef Carsten Madsen en bøde på 2.000 kroner og karantæne i fire hjemmekampe. Og SUS Nyborg har fået en bøde på 3.000 kroner.

Afgørelsen tager vi i SUS Nyborg naturligvis til efterretning, og beklager hændelsen overfor Skive-spiller Andreas Toudahl og Skive fH, samt alle i og omkring SUS Nyborg, moderklubberne og den øvrige håndboldverden.

Samtidig er SUS Nyborg tilfredse med, at Divisionsforeningen slår fast, at der på ingen måde har været redigeret i videooptagelsen af kampen, som det ellers har været fremme i dele af pressen, men at det udelukkende skyldtes en fejl i upload-systemet.

Fra klubbens side vil vi endnu en gang udtrykke vor beklagelse af den kedelige sag, og glæder os fortsat til at byde modstanderklubberne og vort trofaste publikum velkommen til den altid gode og intense stemning i vore to hjemmebanehaller.

I forbindelse med sagen udtaler Carsten Madsen:

– Jeg beklager inderligt hændelsen, og som følge af sagen har jeg valgt at trække mig som sportschef I SUS Nyborg med omgående virkning.

SUS Nyborg tager Carsten Madsens beslutning til efterretning.