Sæsonstart for U5, U6, U7 og U 8

Alle spillere der er tilmeldt U5, U6, U7 og U8 skulle meget gerne have modtaget en mail med nedenstående infobrev.
Vi glæder os i klubben til en ny sæson med de yngste medlemmer i klubben.
Har I spørgsmål til træning, kampe eller lign, så vil Tove, som er træner for holdet med garanti kunne svare jer.
Hvis I har gode ideer, spørgsmål vedr. klubbens drift, rettelser eller lign, så er det Johanne der er Bestyrelsens kontaktperson. johanne_petersen_1@hotmail.com eller tlf 25702550
Vi glæder os som klub til at give jeres børn en god oplevelse i Nyborg GIF Håndbold.
Vi håber at i vil bakke op om trænere og klub, og huske at hver en time ALLE lægger i klubben er frivilligt arbejde.
Sportslig hilsen fra Bestyrelsen

Infobrev:
Til forældre til U 5, 6, U 7 og U 8 spillere
Velkommen til håndbold for U 5-8 drenge og piger i Nyborg håndboldklub sæson 2016-17.
I U5-8 afdelingen i Nyborg håndboldklub tilrettelægger vi træningen ud fra børnene præmisser og motoriske udviklingstrin. Vi bestræber os på at træningen både er sjov, lærerig, udfordrende og fyldt med fysiske aktiviteter. Børnene må således gerne mærke, at de har brugt deres krop, når de har været til håndboldtræning. Vores tilgang er legende, men også målrettet på at skabe interesse for håndboldspillet. I takt med at børnene udvikler deres motoriske færdigheder og spilmæssig forståelse øger vi fokus på de tekniske og taktiske elementer fra det færdige håndboldspil.
Vi lægger også vægt på, at der skal være plads til alle, der har lyst til at gå til håndbold Det skal være trygt at gå til håndbold hos os. Vi har en god omgangstone med hinanden både på og uden for banen, og hvis det er nødvendigt opfordrer vi gerne børnene til at tale pænt og opmuntre hinanden frem for det modsatte.
Træningen ledes af undertegnede. Til at hjælpe mig har jeg en flok unge hjælpere; Anton, Sylvester, Mads, Lea og Farthun. Vi er, som de øvrige træner og leder i klubben frivillige og med fordi vi synes det er sjovt og givende for os hver især. Vi håber I forældre bakker op omkring dette frivillige arbejde og evt. har lyst til at give et nap med, når der er behov for det. F.eks. er vi glade, hvis I vil hjælpe med op og nedtagning af mål samt anden oprydning efter træningen. I den kommende sæson har jeg også brug for to forælder fra henholdsvis U 5-6 og U7-8, som vil påtage sig opgaven med kommunikation vdr. stævner og andre aktiviteter….en slags holdleder med styr på tasterne. Kom frit frem og meld jer til mig til træningen.
I løbet af sæsonen deltager vi i Fyns Håndbold Forbunds stævner for U5-6 og U7-8. Det foregår i haller på Østfyn på lørdage i tidsrummet kl. 10-16, med 2-3 kampe pr hold strækkende sig over et par timer. Stævnehal og nøjagtige tider meldes først ud ca. 2 uger før stævnet.
Vi bestræber os på, at alle der har lyst til at spille stævner kommer med, og vores erfaring er da også i de fleste tilfælde, at spillerne får nogle gode og lærerige oplevelser med sig. Men vi tilmelder hold fra gang til gang i forhold til vores vurdering af om børnene er parate til at spille kamp mod andre hold. Hvorvidt jeres barn er klar afgør vi i samarbejde med jer forældre. Der er tre stævner i efteråret og tre i foråret. I kan se stævnedatoerne nederst i dette brev og læse mere om stævneform, rækker mm på FHF`S hjemmesiden www.fhf.dk (klik jer frem via ”børn og ungdom”).
Det er en forudsætning for at komme med til stævnerne, at man er meldt ind i klubben. Jeg opfordrer derfor til, at børnene bliver meldt ind, efter de har prøvet træningen 2-3 gange. Vi melder hold til første stævne ud fra den eksisterende liste og med hensyn til antallet af fremmødte spillere til træningen. I vil modtage en mail 1-2 uger før stævnet med info om tid og sted, hvis vi skønner, at jeres barn er klar til at deltage.
Hvis jeres barn efter 2-3 gange stadig har lyst til at spille håndbold, skal I melde ham/hende ind. Det gøres elektronisk via linket ”klubmodul”, som I finder på klubbens hjemmeside (www.ngif.dk) Evt. udmelding skal foretages via klubbens kassér Peer Leisner – Nyborg GIF Håndbold (peer.leisner@nyborg-gif.dk). I er som nævnt velkommen til at prøve til et par gange for at se om håndbold er noget for jer.
Under træningen er I meget velkommen til at være i hallen og følge lidt med i, hvad vi laver. Af og til har vi også bruge for lidt hjælp til en aktivitet, og vi kan derfor finde på at hive jer med ind på banen. Efterhånden som vi bliver mange spillere, kan der opstå en del uro i hallen, hvilket kan gøre det svært for spillerne at koncentrere sig og for os trænere at kommunikere med spillerne. Det kan især være et problem i slutningen af den første time og starten af den anden. Vi vil derfor henstille til forældre og søskende, at der bliver holdt ro i hallen under træningen. Tit er det forældrene, der bliver så optaget af at tale med hinanden, at de glemmer at holde øje med, hvornår det vil være godt at være stille. I er også velkommen til at benytte vores klublokale før, under og efter træningen.
Træningstider:
U 5-6(Børn født i 2010, 2011 og evt. 2012) Fredag kl 16.30-17.30
U7-8(børn født i 2008-2009) Fredag kl 17.30-18.30
Vigtige datoer:
Stævner: 1.10., 12.11, 3.12, 21.1, 25.2, 25.3. Ingen træning pga ferie den 21.10, 23.12, 30.12, 17.2, samt d. 23.09 grundet stævne i hallen.
Sæsonafslutning: midt/slut april 2016. Nærmere om det senere.
I er altid velkommen til at sende en mail, hvis I har spørgsmål eller kommentar, eller I kan gribe fat i mig i hallen i før eller efter træningen. Orienter jer også gerne på klubbens hjemmeside https://nyborg-gif.dk/klubinfo/velkommen-i-nyborg-gif-haandbold om målsætning, forventninger til spillere, forældre og andre, samt følg med i aktiviteter og begivenheder i klubben.

Med ønske om en god sæson og masser at gode oplevelser for jeres børn.
Venlig hilsen Tove Siglev 20787749 mail: tovesiglev@live.dk