Håndboldsamarbejdet ”SUS Nyborg” er nu en realitet

Pressemeddelelse:

Bestyrelserne for SUS Håndbold og NGIF Håndbold har besluttet at indlede et elitesamarbejde fra den kommende vintersæson 2012/13. I første omgang gælder samarbejdet klubbernes to bedste herrehold, der således fra september spiller i henholdsvis 2. division (pulje 2) og 3. division (pulje 5) under navnet ”SUS Nyborg”. Det er også hensigten, at klubbernes to bedste damehold skal indgå i elitesamarbejdet. Men det vil tidligst kunne ske fra sæsonen 2013/14.

Målsætningen for samarbejdet er klar. 2. divisionsholdet skal spille med om oprykning til 1. division i den kommende sæson. Og 3. divisionsholdet skal slutte i ”top 4” i 3. division. Det kan selvfølgelig virke ret så optimistisk. Men det er vores klare opfattelse, at vi har dygtige spillere og trænere, som med den fornødne administrative og økonomiske opbakning kan leve op til denne målsætning. Træneransvaret ligger i hænderne på Thomas Reeh og Peder Rasmussen.

Men det er samtidig vigtigt at understrege, at det er de to klubbers klare holdning og store ønske, at elitesatsningen også skal give positiv inspiration til talentudviklingen og det gode ungdomsarbejde, der allerede nu finder sted i Ullerslev og Nyborg.

Vi håber naturligvis også på en stor opbakning fra erhvervslivet til elitesatsningen. Lad os sammen sætte Nyborg Kommune og hele Østfyn på håndboldlandkortet!

Eliteudvalget

Ønskes yderligere oplysninger bedes henvendelse ske til Allan Lund på tlf. 21 28 98 28.