Fredag: Fidusturnering og farvel for denne gang

Fredag morgen er altid sjov for trænerne. De nyder at vække Hal 2 med lidt hygge musik og hvor utroligt det end lyder, så ser det ud som om, de får vækket alle forholdsvist hurtigt.

Klublokalet med U10 spillerne er dog lidt sværere at få liv i og i særdeleshed pigerne.

Men inden klokken er 9.00 er alle kommet op, har pakket deres ting sammen og har fået spist. Vi tør dog ikke love, at alle nåede at få børstet tænder…, men det går nu nok, da alle jo skal hjem til mor og far senere på dagen.

Efter en times opvarmning i de kendte grupper deles Håndboldskolen op i 2 store grupper og derfra igen op på 2 x 4 hold. I år var det et par meget internationale turneringer, der blev spillet både i Hal 1 og Hal 2. Vi havde følgende hold på besøg i Hal 2: The Swans, Micks dengser, Kampmanns Tropper og Nyborgs Helte. I Hal 1 var der besøg af: Kiel, Ciudad Real, Nyborg GIF og Rynkeby HK (kaldet Team Rynke pga. trænerne).

Det blev til nogle meget spændende indledende kampe og det hele kulminerede i Hal 1 efter frokost, hvor der blev spillet slutspil.

Resultaterne for U10-U12 blev at Nyborgs Helte løb med sejren til sidst, men kun efter en hård kamp mod Micks dengser. Tredje pladsen gik til Kampmanns Tropper, der vandt over The Swans.

Resultaterne for U12-U14 blev at Ciudad Real vandt efter golden goal over Nyborg GIF. Det var en meget velspillet finale, som i bund og grund havde fortjent en første plads til begge hold. Tredje pladsen gik til Kiel også i en meget tæt kamp, hvor Rynkeby HK måtte se sig besejret.

Derefter var der kun at sige farvel og tak for denne gang til alle. Alle fik udleveret Håndboldskolediplomer med billeder fra første dagen og ikke mindst, så havde alle deltager bestået et teknikmærke i enten bronze eller sølv. Stort tillykke til alle deltagerne med deres teknikmærke. Vi er fra træner/lederside helt enige om, at I alle hver i sær har fortjent det efter den indsats, I har vist i løbet af ugen.

Herefter er kun tilbage at sige en stor tak til køkkenholdet, der har arbejdet helt fantastisk og gjort oplevelsen med frokost på Håndboldskolen til en stor succes: En stor tak skal også lyde til alle trænerne, der har ydet endnu en stor indsats, en tak til Nyborg Kommune for lån af bus og Badeland, en tak til Carsten og Mariann for stor hjælp og overbærenhed i hallen, en tak til Nyborg Idrætspark for lån af mål og opstregning ved Eksercerpladsen, en tak til Lotte i Cafeteriaet for lån af køkken og cafeteria hele ugen, en tak til Føtex for al den dejlige sponserede frugt, en tak til Pernille og Carsten Madsen for lån af grill og for, at I stillede op som grillmestre, en tak til Johnny Wichmann for de fantastiske holdbilleder, en tak til de forældre, der deltog med praktiske opgaver torsdag og fredag, en tak til Lene og Torben Kampmann for lån af carport fredag aften samt en stor tak til alle forældre for lån af jeres dejlige unger!

Vi håber, at I alle har haft en fantastisk uge og I er klar til næste år hvor vi afholder Jubilæumshåndboldskole, da det bliver 10. gang i træk i Nyborg.

Rigtig god sæson 2010-11 til jer alle og vi ses i hallen!

[slideshow id=32]